The last days.... - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van AmericanAdventurers - WaarBenJij.nu The last days.... - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van AmericanAdventurers - WaarBenJij.nu

The last days....

Door: Ingrid

25 Mei 2016 | Verenigde Staten, Nipomo

Zaterdag 21 mei
Na een ijskoude nacht in, is de wind gaan liggen en schijnt de zon. We gaan dus vol goeie moed de Tioga Pass over. We komen al hoger en er ligt veel sneeuw op de bergen. Het is er prachtig, mooie riviertjes en uitzichten. Alleen heel heel koud. In het Yosemite park aangekomen moesten we een uur zoeken naar een parkeerplaats. We gaan daar de waterval bekijken, nu een hele grote. Alleen hebben we snel foto’s gemaakt en weer weg omdat het te koud was. We rijden de weg verder richting San Francisco, maar eerst de bergen af met veel haarspeldbochten. De weg terug hebben we regen, hagel en een sneeuwbui gehad. We waren allemaal blij dat we weer veilig in vlakker gebied waren en op een campgroud stonden.

Zondag 22 mei
Onze weg vervolgen we naar San Francisco, we zijn al na de middag in de stad. Maar het zoeken naar een kampeerplek is een drama. Van de een naar de ander, vol of te duur of te onguur. We hebben wel een aantal adressen gehad maar buiten San Francisco, we belanden in Half Moon Bay. Een leuke winkelstraat met winkeltjes en restaurant, we vinden een pizzeria. Waar we heerlijk hebben gegeten, maar wel met het idee. Hoe komen we morgen in San Francisco. Na het eten kunnen we bij een koffietentje op de wifi, nemen we een taxi, waar parkeren we etc. etc. We komen er niet uit en stoppen voor we helemaal chagrijnig worden. We kunnen ook geen campground vinden dus belanden we op een parkeerplaats bij een winkel terrein. Daar staat ook een andere camper, dus rustig geslapen.

Maandag 23 mei
We starten vroeg op met het idee komen we in San Francisco, eerst naar de Starbucks om weer op de wifi te kijken wat onze mogelijkheden zijn. We hebben van Johan een tip gekregen via Facebook voor een parkeerplaats. We gaan er heen, het is een plek aan het strand en zo te zien gratis. We lopen een stuk en komen bij een busstation. We zijn op de goede weg, gelukkig. Door nog wat navraag bij een jongen bij het busstation komen we toch nog best snel bij de Golden Gate Bridge. We kijken, maken foto’s en shoppen even bij de souvenirwinkel. We pakken de bus en gaan naar Fishermans Wharf, de pier en haven waar ook de boot naar het gevangenis eiland Alcatraz gaat. Helaas is ons dat niet gelukt om daar heen te gaan. We lunchen daar bij het Hardrock Café, gezellige entourage en goed eten. Dan lopen we verder naar de Cable Car trains, en naar Crookedest Street. Een smal hoog steil en bochtig straatje, met veel groen en hortensia’s. Vele auto’s rijden er even naar beneden en nog meer toeristen komen daar kijken. We gaan weer verder op weg met onze camper, het laatste stuk van onze route langs de kust en naar Los Angeles. We belanden in Watsonville voor een overnachting.

Dinsdag 24 mei
We vertrekken niet vroeg, maar het is weer mooi weer. En rijden rustig langs de kust, prachtige uitzichten van het water, rotsen en bergen. Dus een regelmatige foto stop, op een stuk strand liggen ontzettend veel zeeolifanten. Bijzonder dat ze daar liggen, met zo vele.
We eten in een visrestaurant en vervolgen onze weg nog een paar uurtjes. We willen proberen gratis de nacht door te brengen. De campings zijn langs de kust best prijzig, dus we proberen wat te zoeken. Dit is niet makkelijk, en het wordt al donker. We worden nog aangehouden door oom agent, omdat we te langzaam en op de vluchtstrook reden. Hij was heel aardig en hielp ons weer op weg met een waarschuwing. Uiteindelijk belanden we iets verder op een grote parkeerplek. Waar we rustig gratis de nacht doorbrengen.
Vandaag 25 mei vertrekken we richting Los Angeles, waar we morgen de camper schoon en opgeruimd moeten inleveren. Het einde van ons avontuur nadert nu snel.

Groetjes van ons allemaal.

• 25 Mei 2016 - 18:54

Tineke:

Hallo Dames

Ik heb weer genoten van jullie reisverhalen, en mooie foto's.
    De drie weken zijn omgevlogen!!
    Dit zal wel het laatste berichtje van mij zijn.
    Nog fijne dagen, en een goede terug vlucht.

Groeten Tineke

• 25 Mei 2016 - 19:26

Luc En Isa:

Vet, die brug is ook in films!!!!
    Luc

Ik wist wel dat er dieren waren!
    Mooie foto's!
    X Isa

• 25 Mei 2016 - 21:16

Piet En Agaath:

Hallo dames,

Winterse toestanden daar in het hooggebergte. Maar dat zijn jullie toch wel gewend!. In Holland is het nu ook nog koud. Blijf dus daar zo lang mogelijk in de zon. Komen er nog foto's Ingrid? Zijn we heel nieuwsgierig naar, vooral die van de zeeolifanten. Groetjes en nog een veilige reis naar de thuishaven van de camper.

• 25 Mei 2016 - 22:40

Petra:

Wat een avonturen weer!
    Geniet nog van de laatste dagen en tot zaterdag.
    Dan staan we op de uitkijk op Schiphol!!

• 26 Mei 2016 - 00:19

Leo En Marijke:

Hallo vriendinnen , jullie hebben mooie en spannende dagen achter de rug ! En nu komt het einde van jullie droomreis inzicht . Uit de leuke reisverslagen en de mooie foto's blijkt dat jullie genoten hebben . En wij genoten met jullie mee . Nog een paar fijne dagen , en alvast een goede vlucht ! Groetjes van ons .

• 26 Mei 2016 - 16:02

Nel En Siem De Boer:

Het is weer een mooi verslag, geniet nog van de laatste dagen, en goede vlucht naar huis.
    Ingrid, tot zaterdag.

• 26 Mei 2016 - 19:31

Gerda:

Hallo allemaal Dit zal wel het laatste

• 26 Mei 2016 - 19:58

Gerda:

Dit zal wel het laatste berichtje zijn dat ik jullie stuur.volgens de reisverslagen en de foto s te zien
    hebben jullie een geweldige vacantie gehad.ik wens jullie een hele fijne en een rustige vlucht terug.
    leontine als je zaterdag aankomt in Deventer bel dan even haal ik je op van station
    groetjes allemaal Gerda