The next steps... - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van AmericanAdventurers - WaarBenJij.nu The next steps... - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van AmericanAdventurers - WaarBenJij.nu

The next steps...

Door: Karin

25 Mei 2016 | Verenigde Staten, Bishop

The next steps…..

We zijn vroeg in de middag aangekomen bij Death Valley en hebben daardoor tijd om te relaxen en de planning voor de volgende dag door te nemen. Heerlijk zo’n middagje.

De volgende dag, donderdag dus, gaan we Death Valley in, en bezoeken een paar mooie punten zoals Harmony Borax Works (Mijnwerkersgebied), Zabriskie Point (heel bijzonder door de mooi gekleurde en gewelfde rotsen), Canyon Trail (klein stukje lopen we erin, maar het is echt veel te warm om de hele trail te lopen) en Badwater Creek (het laagste en daarmee ook het zoutste punt van Death Valley). Badwater Creek heeft een heel wit oppervlak en dat is apart om te zien en eroverheen te lopen. Overigens weerkaatst de zon zo hard, dat het ook daar bijna niet vol te houden is, en de flesjes water schieten erdoorheen.
Onderweg hebben we wel te maken met een flinke wind en zelfs wat zandstormen. Zo hebben we tijdens deze reis inmiddels al vele verschillende weeromstandigheden meegemaakt.

Later in de middag vertrekken we vast richting Yosemite en eindigen in het plaatsje Bishop. Dit houdt in dat we dan vrijdag nog een klein stukje hoeven te rijden naar de Tioga Pass die ons in het Yosemite Park zal brengen. Het loopt alleen wat anders dan we gepland hebben. Er blijkt zo’n stevige wind te staan dat het ons afgeraden wordt om de Pass te nemen. Tevens wordt er later op de avond ook nog sneeuw verwacht. We krijgen van het bezoekerscentrum de tip om een rondrit te maken om het nabij gelegen meer. Dit doen we dan ook en het blijkt een prachtig stukje natuur. We krijgen zelfs nog te maken met wat sneeuwval. Rond 16.00 uur gaan we nog een keer navraag doen of het nu misschien wel veilig is aangezien wij het idee hebben dat de wind iets minder is geworden. Dit is nog zeker niet het geval en de Tioga Pass sluit sowieso om 18.00 uur. We gaan dus naar een camping dichtbij en zaterdagmorgen gaan we ons weer melden om te kijken of we nu wel de Pass over kunnen. We hopen van wel, anders moeten we Yosemite gaan overslaan en zullen we een flinke omweg moeten gaan maken naar San Francisco. En dat is natuurlijk geen optie . We hopen dus maar op het beste en blijven positief!

Groetjes vanuit een koud en winderig Californië.

• 26 Mei 2016 - 00:06

Leo En Marijke:

Hallo vriendinnen Weer leuk om het verslag te lezen . Mooie en spannende momenten hebben jullie meegemaakt . Nog veel plezier , en groetjes van ons .

• 26 Mei 2016 - 14:27

Gerda:

Hallo allemaal

Fijn om jullie verslag weer te lezen jullie maken heel wat mee
    om zo te horen.

• 26 Mei 2016 - 14:43

Gerda:

Hallo allemaal

Fijn om weer iets van jullie te horen
    dat was een heel verslag. met veel spannende momenten
    om zo te horen hebben jullie al heel veel gezien van het land.
    geniet er nog lekker van en veel plezier samen
    groetjes Gerda