A dream came true - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van AmericanAdventurers - WaarBenJij.nu A dream came true - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van AmericanAdventurers - WaarBenJij.nu

A dream came true

Door: Fiona

15 Mei 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Donderdag 12 mei zijn we de gehele dag in de Grand Canyon geweest. Wat een ontzettend mooi gebied is het zeg!! Het is immens groot, groter dan je je kunt voorstellen of kunt vastleggen op de foto. Dat laatste hebben we overigens wel uitvoerig gedaan vanaf mooie uitkijkpunten en vanuit een helikopter! Wat een ervaring! Dan zie je heel goed hoe groot het gebied is en je ziet de diversiteit aan bomen. Na de helikoptervlucht hebben we heerlijk bij een echt Amerikaans Steakhouse geluncht, waarna we het park weer ingingen om zo nog meer te kunnen zien, waaronder de zonsondergang. Het was een prachtige zonsondergang.
Onze camping bij Williams (zo'n 2 uur rijden vanaf het punt waar we de zonsondergang hebben bekeken) hebben we links laten liggen. Onderweg naar een nieuwe camping hebben we kennis gemaakt met een heel leuk stel uit Engeland. We hebben met 2 campers wild gekampeerd, waarna we vrijdag naar Page vertrokken.
In Page aangekomen, zien we onze nieuwe vrienden (Tim en Katy) ook weer! Heel toevallig. Zij staan nu op dezelfde Campground als wij. In de buurt van Page liggen Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Helaas blijkt dat we voor Antelope Canyon een tour hadden moeten boeken en dat deze allemaal al vol zitten. Horseshoe Bend is zonder tour te bereiken. Na het lezen van het informatiebord gaan we de 1,5 mile wandeling aan. Het is pittig in de zon maar zeker de moeite waard!!
Vanavond gaan we heerlijk BBQ-en met Tim en Katy, morgen vervolgen we onze reis naar Bryce Canyon.
Zaterdag vervolgen we onze weg naar Bryce Canyon, we nemen de tijd het is rond de 285 km rijden. Even voor we Bryce inrijden nemen we een korte stop bij de Red Canyon. We lopen een korte Photo Trail, het is een stukje klimmen maar de moeite waard voor de foto. Nog 35 km te rijden naar onze camping, een mooie plek. Goeie Wifi dus nu kunnen we weer wat plaatsen voor jullie allemaal.

• 15 Mei 2016 - 11:04

Isa:

Lieve tante Ingrid,

Mooie foto's zijn het!
    Heb je ook dieren gezien?
    Welke dieren zijn er in Amerika?

Ik mis je!
    XXXXXXXXXXXX van Isa

• 15 Mei 2016 - 12:01

Piet En Agaath:

Hoi meiden,

Dat zal een belevenis zijn geweest, met de heli boven de GC!! Geweldig! En de foto's geven ook een mooi beeld van de omgeving. Het doet ons plezier dat het allemaal zo goed gaat. Nog veel plezier daar met z'n vieren. We genieten mee! Tot de volgende stop.

• 15 Mei 2016 - 12:27

Leo En Marijke:

Lieve vriendinnen,
    fijn te lezen dat jullie het reuze naar de zin hebben, wat zeker ook op de foto's duidelijk te zien is. De hele tour lijkt ons al een enorme belevenis , en dan ook nog eens vanuit een helicopter de Grand Canyon van bovenaf zien. En er waarschijnlijk ook doorheen gevlogen? De Foto's zien er ook allemaal geweldig uit, we zijn benieuwd naar de hele collectie die nog komen gaat. Nog hele fijne dagen, en tot het volgende reisverslag. Allemaal de hartelijke groeten van ons.

• 15 Mei 2016 - 12:43

Tineke:

Hallo Dames

Wat een ervaring om zo 'n vakantie mee te maken.
    Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers, geniet er van.
    fijne reis nog. Tineke

• 15 Mei 2016 - 19:24

Sandra:

Hi Leo, gezellie weer een verslag. Vond de Grand Canyon ook destijds een hele belevenis. Niet uit te leggen als je het niet zelf gezien hebt. Zo super! En al die andere bezichtigingen. Hoeverl fotoos heb je al gemaakt (hi hi). Ben weer benieuwd naar jullie volgend verslag. Veel plezier weer !

• 16 Mei 2016 - 17:56

Luc:

leuke foto's. was het cool bij de Grand Canyon?
    en was het leuk om in wild te slapen?

Veel plezier!

Groeten,
    Luc

• 16 Mei 2016 - 23:30

'

• 17 Mei 2016 - 07:03

Lieve Luc en Isa,
    Tante Ingrid mist jullie natuurlijk ook, maar is snel weer thuis. Dan kunnen we samen de foto's kijken. Isa er zijn hier niet veel dieren, we hebben vogels, hagedissen en een soort grond eekhoorn. En Luc het was heel cool in de Grand Canyon met een helikopter boven de Canyon. Wild slapen was niet op een camping maar wel in de camper.
    Dikke kus en groetjes van tante Ingrid

Verder natuurlijk ook iedereen bedankt voor al jullie lieve reacties.
    We zullen snel weer wat plaatsen.
    Gr. Leontine, Fiona, Karin en Ingrid

• 18 Mei 2016 - 22:47

Piet En Agaath:

Hoi Ingrid,

Spannend allemaal en weer prachtige foto's. We krijgen een goed idee van de mooie natuur daar. Heel veelplezier nog en goede reis naar de volgende bestemming.